Snö-ras

Vaknade i natt säkert 3ggr av att det rasade tung snö från taket, och det bara dånade i sovrummet det tom skakade i sängen.  Det var precis som om det var jordbävning eller lavin som hade drabbat oss.

Sen när jag gick upp i morse och kolla ut över altanräcket, vad gick mitt armade öga skåda?! Jo, det hade ju lossnat!!!! Åh NO, ringer till R i panik och fråga hur i allsindar ska vi göra nu? Jo men var som igen fara, tydligen så hade skruvarna lossnat och det hade gått sönder bara lite grann. Det hade rasat så mycket framför garagedörrarna så han var tvungen att tillkalla förstärknng (min svärfar) så att han fick skotta bort det så jag kunde köra ut bilen i morse. 
Jag har tagit lite kort på altanräcket så jag kan lägga in det i morgon när vi kommer hem.

Annars så va jag ute och luncha med Madde (bumfan.blogg.se) och så kom En jobbarkompis med hennes andra hälft och luncha med oss oxå, så trevlig så:o)

Idag så ringde min kära vän J som jag har saknat som en tok. Hon flyttade till umeå för lite mer än ett år sen (eller är det mer?!) och jag har saknat henne så!!!... Men nu när hon är hemma så ska jag givetvis till Umeå, förhoppningsvis så hinner vi träffas på Söndag.

Ska som sagt även hälsa på moster nu på Lördag som nu bor i Bodarna, ska bli spännande:o)

Ne nu ska jag avrunda och önska er alla en trevlig helg om jag inte hinner skriva nåt mer!

Hade!!!

//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0