Dokka

For ner till Dokka och tog hand om henne igår, hon är lite envis och provar gärna mina gränser nu när vi håller på att lära känna varandra men som tur är så är jag mer envis!

För er som inte vet vem/vad Dokka är så är hon en kallbloding travare som är svart och kanske ca 160 hög eller nåt likande. Detta är en dam som jag håller på att lära känna för att vi kommer förhoppningsvis att umgås iaf en gång i veckan. Jag ska hjälpa A med henne när hon inte kan komma sig loss från jobbet eller när jag känner mig sugen, så det kan nog bli ofta och ibland mindre ofta.
(jag ska ta kort på henne när jag kommer ihåg att ta med mig kameran)

Jag for ner till henne när jag slutade kl 17,00  (hade även en vän som följde med som tog hand om Filur=D ) och var hemma vid ca 19,45.

När jag kom hem så var J där och grejade med skotern sin, medans Robin grämde sig över att han inte hade en lika hög skoter som J..
Tog en snabbvila på ca 30 min sen iväg till träningen som höll på i ca 1 och en halv timma, och herregud så skönt det var att träna riktigt ordentligt.  Ikväll blir det en prommis och lite mage.

Jo just J och IL har köpt sig en ny bil, en SAAB 9-5 Aero kombi, jag måste säga att jag (tyvärr) är inget fan av SAAB.. men helt ärligt så detta var nog nästan den skönaste bil jag har suttit i, helt ärligt! Där bak var det mycke om benutrymme + stjärtvärmare och lite smått bakåtlutande ryggstöd. Där fram var det om att sitta på moln, ja jag ville inte kliva ur bilen. Till och med Urax ville inte kliva ut ur bilen =)

Ja, nu har man nåt mer att längta efter när man han kommit hem från utlanne, en ny bil =D


Nu ska jag in på blocket och kolla på bilar!! =)

Hade!!!


//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0