Finally Friday!

Denna vecka har vait kämpig ska ni veta.
Det är på gränsen till att jag inte har tagit mig upp på morron, de har verkligen varit kämpigt!

Det har inte sänt så mycke denna vecka faktiskt. Jag har nu köpt massa ingredienser så att jag kan bak i helgen, ja ska göra ett pepparkashus (eget) för det luktar ju så gott när man har det. Sen ska jag göra lussebullar, saffransskorpor och massa mer.

Jag är väl ganska traditionell när det gäller julen bla så får jag inte (för mig själv) julpynta innan nu i helgen och jag får separationsångest när jag måste plocka bort det.
Och varför får jag det? Ja det kan man ju fråga sig, kanske för att julen representerar att nästan hela släkten är samlad och det är så ofantligt mysigt. Men nu i jul så blir vi inte många, nästan alla ska bort och det känns så konstigt! Min andra hälft ska va hos svågern så han kommer den 25:e när modern min fyller år.
Hoppas bara att J kommer hem till jul, jag håller tummarna.

Jag försökte nyss att få en dejt med modern men hon är på Ljungvägen och bakar norska kringlor, mjuka och hårda och det är så gott särskilt dom mjuka! Jummy!


Nu idag så ska vi få smörgåstårta på jobbet, mumma de ha vi förtjänat tycker jag.

Lyssnar på massa julmusik på www.youtube.com  , ne nu ska jag sluta för nu måste jag göra lite nytta oxå!!



Hade!!!

//J


Kommentarer
Postat av: robinski

Härligt! Skicka ner ett smakprov på bullarna när dom är färdiga. :P

2008-10-12 @ 02:13:00
URL: http://robinski.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0