Bak

Jajjemensan! Igår så bakade jag bullar med fullkornsmjöl i för jag hade dessvärre inge annat mjöl. Men tro det eller ej så funkar det faktiskt.
Idag så bakar jag potatisbakelser för första gången, som tur va så kom modern till undsättning och rättade till felen som jag gjorde. Men som man säger: "Man lär sig av sina misstag"
På Lördag blir det till att göra chokladbollar eller negerbollar som jag själv brukar säga (helt orasistigt menat).

Mmmmm vad det luktar gott här hemma nu när jag har tagit ut kakan ur ugnen, det blir spännande att se hur det smakar :O)

Annars så snöar det för fullt här hemma i Storuman, det verkar aldrig bli vår och sommar tror jag. Jag vill ju att det ska vara mkt varmare när vi får hem Dakira men men.

Är och tittar runt lite på fastighetsbyrån  och dom har mkt fint som är ute till försäljning. Kanske ska man ta och flytta?! Näe, jag är nog för hemmakär tror jag. Men drömma måste man väl få göra :o)

Ne nu ska jag gå och göra färdigt min kaka så man kan tjuväta lite på den!!

Hade!!!

//J
   

Kommentarer
Postat av: Hera

Åhhh, potatisbakelser...gott gott...nu finns receptet på tårtan på min blogg...lycka till och dela den ...som du vill ;-)

2008-04-09 @ 21:02:18
URL: http://hera.blogg.se
Postat av: Fam Ödmalm

Ni kan ta och flytta närmare oss :-)hoppas ni har det bra

2008-04-12 @ 17:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0