En snusdosa,två snusdoser....å en trejde

Ja...jag har syndat. Jag som skulle sluta snusa. Nyss tog jag den sista snusen från denna dosa och jag hoppas att jag inte köper några fler, att jag har nog med karaktär.

Dakira har nu fått sig en sko som hon ska ha på sig när vi är på promenader men nu i morse när vi gick så såg jag att hon småhaltade lite men det är på bättringsvägen. Så när hon blir bra ska vi börja jogga på morgonen, det är ju så mycket bättre än att gå. (tro nu inte att jag kommer att tok kuta, ne bara lite så där saktaför jag måste ju va försiktig med min växande hund.)

I går va vi till Tvärgatan och åt middag, gött. Efter det så bar det av till modern och hela paketet, för det är ju en viss person som fyller år det 23/8 och då är han borta och jobbar.

Första arbetsveckan suger, ont i magen och i huvet så jag får se hur det artar sig.
Nu är det inte länge kvar tills det är valpträff så det är ju något roligt att se fram emot. Jag ser dock inte fram emot att köra dessa (ca..men jag tror att det är över) 90 mil helt själv men då hoppas jag att jag får ledigt Fredag och Måndag. Annars så blir det ju bara att jag kommer ner så måste jag fara igen.

Ne nu ska jag slänga in nån bild och sen slänga ut Dakira för en kissning innan jag cyklar (i regnet) till jobbet.

Dakira och Molly


Matilda. Ser ni Mussi i bakgrunden? Dakira ÄLSKAR den :)


Dakira i Matildas biabädd, som hon knappt ryms i.


Efterbilder på rummet


Efterbilder på rummet


Efterbilder på rummet



Hade!!!

//J och Dakira


Kommentarer
Postat av: Marita

Härligt rum, ser jätte fint ut.



Ähh det är väl bara att slänga bort snus dosan, hehehehe

2008-08-20 @ 13:06:23
URL: http://elens.blogg.se/
Postat av: Hera

En ny soffa? Eller en till soffa?...nej snart måste jag nog komma och kika igen :-)

2008-08-20 @ 18:43:01
URL: http://hera.blogg.se/
Postat av: Les

Ramlade in här och fastnade - trevlig blogg! Dakira är det en rottis eller dobbe? Själv har jag en rottis som blev tre år förra veckan och han har bjudit på tre mycket spännande år, vi har verkligen haft kul... och ännu trevligare blir det förhoppningsvis nu i framtiden då han börjar bli gammal och klok :-) Dessutom gillar jag inredning, så dina före/efter var trevliga och se!

2008-08-20 @ 20:13:55
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej!



Yes, samma här. Ibland är man verkligen inte värt mer än bröd & vatten. Men sånt lär man sig att skaka av sig ganska snabbt.



Jag jobbar inte som säljare, dvs att vi ringer aldrig till några utan vi får inkommande samtal. Folk som har frågor kring deras beställningar på www.pixmania.com. Vi utreder ärenden, skickar ärenden vidare, en del administrativt också. Allt görs på engelska & telefonsamtalen är på svenska, danska, norska & engelska. Ungefär 25 % av varje. Dessutom är vårat system som vi arbetar i på franska, så den största utmaningen är att handskas med alla språk. :)



Ha det fint!

2008-08-21 @ 00:06:46
URL: http://hearrtbeats.blogg.se/
Postat av: Les

Måste säga att jag blir mer och mer nyfiken på Dakira, jag har försökt kolla bland dina inlägg men inte hittat något som beskriver rasen (men kan ha varit dålig på att leta), så kan du inte skriva ett sådant inlägg?! Typ rasmentalitet, storlek (vikt/manke) hur många i Sverige, och ursprungsland och användning :-) Ha en rinktigt trevlig helg! / Les & Dobby

2008-08-22 @ 10:09:19
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Les

Hallå! Hoppas helgen varit bra :-) Det har blivit lite bus och apportering för oss i helgen, annars så ligger jag lågt med träning nu. Tidigare tränadi jag och Dobby några kväller i veckan, gick lydnadskurs, apellspår, klickerkurs m.m. + en hundträff som initierades av hundintresserade på frivillig basis. Sedan vi flyttat till Dorotea har det blivit mycket mindre sådant, men grundlydnanden sitter - och är guld värd! Vi försöker lägga något personspår ibland för det älskar Dobby, annars blir det mest att vi gömmer saker hemma och lär in små "onödiga" trix som tex hjälp mig av med sockan :-) Men som sagt, med hund (och barn)har man inte tråkigt en sekund!

2008-08-24 @ 09:15:27
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Marita

Hoppas eran tripp varit bra, ni kan ju INTE klaga på vädret. Men nu längtar jag till den 27/9 så man får köra lite kurs med vovvisarna igen....tog en cykeltur i fredags & häpna gjorde jag, det gick jättebra båda vägarna..... jippi



Ha dé gött vi synes i morgon

2008-08-24 @ 13:22:12
URL: http://elens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0