hemma igen

Nu är vi hemma igen.
Resan till Mosjöen gick faktiskt bra och jag hittade till kajjen =) Dakira var skitless på att åka bil, särskilt när vi var på "gamm" vägen som endast innehåller massor med hål. Så fort körde jag inte.

Veckan har varit bra. Plåttaket är nu laggt, det höga gräset är borta + all sly. Fiskat har vi också gjort fast inte så mycket för det har i princip bara regnat hela veckan. Vi var och nattfiskade och då fick vi se två st sälar (första gången jag fick se sälar i stugan) och så får vi alltid se massor med tum(m)lare och det är alltid lika roligt =)
Men vi fick med oss fisk hem iaf, och jag har försökt att lära mig hur jag ska laga till dom så det blir gott. (är inte få förtjust i fisk pga alla ben spec inte kokt fisk, det är kattmat enl mig)

Oh jises, gräset var kanske två meter nu när bilen rullade in på gården...suck! Jag trodde att det fanns nån där ute som frivillligt ville klippa gräset åt mig ;o)


Spårat har vi också gjort..går inte så bra som jag vill att det ska göra men hon är ju liten fortfarande och jag vet att det kommer att komma, hon är gjort för detta!! =)
Dressyr har vi med tränat och det går ju bra tycker jag, men som sagt så har vi inte tränat så mycket för all skitregn!
Men jag är ju ledig bra länge mer så vi hinner bra champions ;o)

Nä nu ska morbror J komma å få se en kopp kaffe så jag ska sluta nu.. bilder kommer sedan.


Hade!!!

//J och Dakira


Kommentarer
Postat av: Marita

Gött att ha dig hemma igen. Kram

2008-07-22 @ 14:41:34
URL: http://elens.blogg.se/
Postat av: Marita

Vist kan vi luncha hör av dig så kan vi gå på Akkan eller nått(har du kollat vad min R har skrivit i bloggen min ) hehehehe

2008-07-23 @ 07:25:14
URL: http://elens.blogg.se/
Postat av: Elinor

Hallå "Jenkan"!

Hur är det? Ser att du och Marita planerar en lunchdejt=) hör gärna av er till mig också! =) Puss och Kram!!

2008-07-23 @ 08:24:25
Postat av: Sandra

Kul att du är hemma igen! Jag hör av mej när jag är hemma igen. Emma o Nina tycker d ska bli kul o träffa dej också efter all denna tid:) Som sagt...vi få planera in denn helgen. Ha prata om vilka personer vi skulle vilja träffa o vilka vi INTE vill träffa...om du förstå va ja mena:) Kram banan heeeela dan gogumma mi

2008-07-23 @ 21:14:06
Postat av: Marita

Vill du luncha tänkte jag att vi kunde göra det imorgon om du har tid//Kram

2008-07-28 @ 13:03:20
URL: http://elens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0