solsken

Vi har haft så fint hela veckan nu (såklart, eftersom jag jobbar) så varje lunch har jag och lillpluttan gått ner till gamlabåthamnen och badat lite. Hon vet så väl när vi är på väg dit och då drar hon som aldrig förr =) Tog kort där idag men jag håller på att ladda batterierna till kameran så jag lägger in dom senare.

I morgon så ska jag följa med Erika och en hel massa fler för att klättra upp för nån hubbe (minns inte vad det hette) och det skulle väl ta mellan en halvtimme och en timme så det blir en rolig tur för både Dakira och mig. Ska ta med mig kameran och fota lite så jag hoppas på solsken!!

När jag och Dakira var ute på en promenad så mötte jag morbror J´s sambo och hunden Urax och Dakira verkligen älskar Urax, det är så roligt att se. Första gången hon träffade han så skrek hon rakt ut, hon blev så rädd. Tror nog att det berodde på att han har ju skägg och lite hår för ögonen ( han är en Riesenschnauzer) men nu så tycker hon att han är en rolig prick=)

Detta med att dra i kopplet...ja hon va ju jätte duktig ett tag men nu tror jag att hon är inne i någon trots för hon drar som en toka. Men så ibland så lyssnar hon riktigt bra...särskilt när jag har med mig godis för att träna att inte dra i kopplet =)
Jag tycker att det skulle vara så oskönt när halsbandet ligger så hårt mot halsen när hon drar (vill inte att hon ska få nån "tjurnacke/hals" ) Men hon är ju liten än och vi har mycket kvar att lära!

lonley, I´m so lonley i have no body, I´m on my own..lalala.. ja det känns så tråkigt nu när alla är i Norge i stugan och gottar sig för fullt =/ Jag ska ju dit om lite mer än en vecka så jag kämpar på.


Ne nu ska jag ge mig för idag!


Hade!!!

//J och Dakira

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag såg dig idag. :) Hör av dig om du vill ha sällskap nån promenad eller nån kväll?:P

2008-07-09 @ 23:29:44
URL: http://bumfan.blogg.se/
Postat av: Marita

Klättra upp för en hubbe ???? Mja jag tror inte riktigt jag hänger med på den hörru du du.......på Västkusten när vi klättrar uppför så brukar det var uppför ett berg,eller klättra upp i ett träd, men hubbe ????

2008-07-10 @ 19:56:08
URL: http://elens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0