Inget hål längre

Nu är minsann hålet igen grävt, skönt!
Så nu har vi massor med jord på gården, ser för hämskt ut måste jag säga...men vi ska ju så nytt gräs och sätta ner några björkar i jorden så det blir bara bättre =)

Sov hos modern i går och det blåste som attan här i Storuman kan jag lova, usch inte känns det sommar inte. Min kollega informerade mig tydligt att på Fredag skulle det bli 0 mm regn och på Lördagen skulle det bli 0,1 mm  (tro jag hon sa). Hmm å på lördag som det är Dansgalan och allt, ja allt vi får göra är att hoppas att hon har fel =)

En tjej som gick samma valpkurs va på promenad och då fick hennes hund Siri (GordonSetter) och Dakira leka lite. Dom är lika gamla men Dakira är ju så mycket större än henne, och annars så tycker jag ju att Dakira är en lite plutt fortfarande  men så är icket fallet =)

Hon växer på bra tycker jag...haha det var en kille som var här medans dom grävde och han undrade varför jag inte hade tagit bort sporren...tills han såg att det var två =O jag skrattade och sa att så ska det ju vara, man ska inte ta bort sporrarna på denna ras =) Ja det var faktiskt ganska kul...

Var i Juktån i helgen och grattade lilla syster yster och fadern han tyckte också att det var konstigt med dubbla sporrar, min andra syster tyckte att det såg läskigt ut när de dallrade när hon gick.. hennes tassar blev även kallad för dinosauriefötter.  =) Ja dom har ju aldrig träffat en Beauceron eller någon ras med dubbla sporrar förr =) Men dom tyckte att hon var jätte tjusig iaf!



Ne nu ska jag gå och vila kroppen efter all krattning av jord men först lite...*håll i er*...bilder!!! =O

Min och Dakiras älskade gran..en före bild. Efter bild kommer senare


Husse har korv där uppe..jag känner det!


Snälla husse? =)


Dakira i älsklingburet, ska måla den svart och fixa låsning och lite sånt


jag trivs bra här jag! =)




Hade!!!

//J och Dakira

Kommentarer
Postat av: Eva

Så lik hon är sin mamma!! Jätte fin bur som Robin har gjort!

Härligt att se lite bilder på henne!!

2008-06-26 @ 15:45:33
URL: http://www.beauceroner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0