Lördag och söndag= Ledig!

Och jag har längat efter att få lite ledigt!
Hela veckan har varit grå , mulen och blöt. Ikväll har regnet öst ner men nu verkar solen komma tillbaka så jag ser ljuset i tunneln =)

Var ute på en promenad med hundarna nu ikväll men det blev kort kan jag lova!
Jag hann gå kanske 150-200 meter så stannade Tindra och stirrade in i skogen men jag brydde mig inte först....men sen började det knaka och brak och min första tanke var: -Ne nu j*vlar är det en björn eller varg!!!!
Braket och knaket kom närmare tills det sprang något stort djur iväg och Tindra börja morra väääldigt dovt och sedan började hon skälla. Stackars Dakira blev så förskräkt och ville hem.. Men jag stannade kvar en stund för att inte göra Dakira mer skrajsen så hon fick lugna ner sig. Sen gick vi hem och gick upp i skogen bakom oss istället, det är ju lika bra för jag var ju lite rädd jag med så jag ville inte påverka Dakira.. Tur att jag hade koppel på Tindra annars hade hon nog sprungit dit och kolla va de va för nåt =)

Nu i efterhand så tror jag att de va en räv, men det var ju så stor att jag inte tycker att det kan vara nån räv men men.

I helgen ska vi iaf ha det mysigt jag och hundarna. Men först så ska vi klippa klor, det är otroligt vad Dakiras klor växer snabbt och jag är ärlig när jag säger att jag inte tycker om att klippa klor fast jag gör det 1-2 ggr per vecka.

Nu har jag köpt lite blåbär för att ge hundarna och de tyckte det va lite konstigt i början (särskilt Tindra för Dakira äter i princip vad som hellst) men så slank de in de med. De var så söta, alldeles blå på tungan =)

Nu ska jag bege mig in till vardagsrummet för kloklippning!


Dakira i bilen, innan buren blev färdig


Hade och Voff!!!

//Den stolta Matten J
+
  Hundarna Bus Tindra och busDakira :)


Kommentarer
Postat av: Madde

men shit va läskigt! Undra va det var.. vi har sett rådjur springa över vägen här så det kan ju ha varit nått sånt också?

2008-06-13 @ 22:50:15
Postat av: emma

jenny som i vilken jennny? ;)

2008-06-14 @ 03:42:25
URL: http://hopstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0