Nu sol men snart regn.

Ja god förmiddag!

Vet faktiskt inte vad vi ska hitta på idag för regnet kommer snart ser det ut som. Ut ska iaf innan det kommer. Stackars Tindra väckte oss i morse ca kl 03,15 och ville ut och oj va hon bajsade stackarn. Undrar om det kan bero på fisken som jag har kokat och gett dem? Men det tycker jag inte, Dakira mår jättebra och både hon och Tindra älskar fisken. Jag vet inte vad det kan bero på men i övrig så mår hon bra så det lär nog gå över.

Jag har suttit och läst lite om raser nu och ( jag läste om Rohdesian Ridgeback) hittade någonting som fick mig lite fundersam, dom skriver så här:

"Husse väljs av hunden"

"Rohdesian Ridgeback  väljer sin "ledare" d v s husse. Den familjemedlem som hunden väljer när han anländer som valp är naturligt nog den person som bäst förstår och uppskattar honom. Denna familjemedlem bör också utan inblandning få sköta hundens uppfostran. I gengäld kommer att i familjen att få glädje av hundens respekterande och beskydd  för att de också tillhör hans herre."


Men hallå? Är det inte lite konstigt? En hund ska ju inte välja sin ledare, gör de så i det vilda? Ne.
I mitt hem är jag flockledaren, sen kommer R och sist kommer Dakira. Hunden ska ju inte själv välja att just DU får vara min flockledare. Jag har redan i början när vi hämtade Dakira visat att jag är flockledaren i våran flock, det har inte hon fått välja själv inte. Hmm ja detta måste jag fundera mer på för detta fann jag mycket underligt måste jag säga.


Den som har skrivit detta har inte sett på Cesar Millan någonting =)

Jaja nu ska jag ut med hundar och gubbor så jag får nånting gjort här henna =)

Men ni kan väl ta en fundering och skriv gärna vad ni tycker om detta...?

Hade ovh Voff!!!

//J, Tindra och Dakira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0