Sol, sol och åter sol!

Och jag älskar det! Dakira tycker dock att det är jobbigt vilket jag förstår, men ändå så slägge rhon sig i solen?!

Internet hemma funkar inte så jag lånar lite internet nere på Tvärgatan. =)

Vi har haft fullt upp nu en tid. Tindra och Dakira har badat flera ggr i gamla båthamnen. Första gången de va och badade så tyckte Dakira att Tindra var konstig som var i vattnet och plaskade vatten.Då stog hon vid kanten och skällde på henne samt att hon bet hon i öronen när hon väl kom upp. Men de brydde sig inte Tindra om, hon ville bara att vi skulle kasta någonting så hon fick hämta =) Hon är en riktig Retriver hon =) Andra gången vi var och badade dem så va faktiskt Dakira i väldigt mycket. Inte så mycket att hon fick simma men det var iaf nästan ända upp på manken. Jag har tagit massor med bilder med de kommer när internet hemma funkar.

Träningen går bra! Inkallningen har blivit mycket bättre och nu går hon finare i kopplet med så det är jätte skönt att se att all träning har tagit sig =) R stack med kopplet i bilen för han skulle hämta traktorn så nu när jag gick ner hit frick jag ta på henne ett skärp och det funkade riktigt bra det med=)

Jag väntar och väntar på att lilla ploppan ska växa så vi kan fara ut och springa på elljusspåret tillsammans snart..men det kommer inom sin tid det med.

Barnlåset är på spisen redan efter den gången hon satte på den.. så nu är vi inte oroliga att när vi kommer hem så finns varken hund eller hem kvar! Men en sak ska ni veta att hon är ett RIKTIGT matvrak. Hemma hos modern stal hon läfsa (ett helt paket!!). Hemma hos oss så stal hon en torrköttbit på vardagsrumsbordet när jag satt i soffan så jag såg allt men då blev det lite träning för henne samtidigt efter det... ja jag tror att hon alltid kommer att vara så här matglad, det är ju iof bra, men det är inte bra att hon ska stäla för det tycker vi inte om=)

Ne detta går inte, nu ska jag ut i solen och vänta på att R blir klar någongång så att vi an fara ut och köpa en glass =D

Som sagt så kommer bilder senare när internet kommer tillbaka hemma.


Hade!!!

//J och Dakira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0