Busig, busigare, busigast!

Det är de ord som passar Dakira bäst!
Jag börjar mitt jobb kl 09,00 och när jag kom hem på lunch kl 12,00 så har hon så fint förstört hela bädden... tagit ut all stoppning och spottat ut det på golvet. Det är iof bra att hon gör det så att hon inte äter upp det. Men bäst skulle nog ha varit om hon låter bädden vara så som det ska vara. Detta gör en iaf glad att vi inte köpte en Biabädd på en gång utan gjorde en provisorisk bädd

Har nu i Em varit ute och krattat lite på gården och sågat ner lite kvistar från granen.  Dakira har fått retchika (om det orden nu stavas så) och sprungit omkring, hoppat, tagit grenar ,kottar och försökt att stjäla krattan =)

Vår kära granne har sin kompost bakom huset (som är väldigt nära vår lilla stuga som vi har) och Dakira tycker att det är jättebra. Hon hittade ett svart bananskal nu i dag och det gick banne mig inte att locka till sig henne. Ne, det där förbannade bananskalen slank ner i magen på henne. ÅH jag blir galen när hon inte lyssnar....men på grannen kan jag inte vara arg, han är världens bästa granne.
Men när hon inte äter kompost så går det bättre och bättre med inkallningen, hon kommer som ett skott när jag ropar på henne. Duktig kicka!!

Är så fruktansvärt trött nu så jag tror att jag ska lägga mig i soffan ett tag

Före

Efter

Efter


Hade!!

//J &D

Kommentarer
Postat av: Madde

Haha! va oskyldig hon ser ut på bilderna oxå.. :)

2008-05-06 @ 21:44:12
Postat av: Hera

Ja det är jobbigt att va "småbarnsförälder" ha ha...vilket busfrö du fått!

2008-05-06 @ 23:29:31
Postat av: Blekinge

Ni förstår väl att hon tycker det är tråkigt att vara ensam hemma, så därför gör man massor med hyss :-D

2008-05-08 @ 09:44:31
Postat av: J och Dakira

Madde: Jo, hon la sig där fort när jag skulle fixa ihop "luddet" som hon slet ut :)

Hera: Visste ju redan innan att de inte skulle bli långa sovningar på morgonen och att hon kommer att strejka. Men jag lovar, det är det värt =D

Blekinge: Ja inte är det kul att vara hemma själv, men någon gång måste man lära sig. Och hon blir bara bättre och bättre =)

2008-05-08 @ 11:59:27
URL: http://amrenofredriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0