Snöiga Storuman!

Vaknade i morse och tittade ut...och det snöade för fullt, vitt på backen å allt! När jag, Tindra och Dakira tog våran morgon promenad så tyckte Dakira att det var konstig ute och började få lite knäppryck =) Tindra tyckte bara att det var Dakira som var konstig.

Igår var jag och D på valpkurs! Många nya hundar, nya lukter och hon skötte sig alldeles utmärkt bra! =)
Om Dakira hade varit 10 månader nu i höst hade kvinnan som höll i detta att vi skulle gå en lydnastävling. Jag, med mina nerver =) Nej men så klart att vi ska prova. Men inte förrns hon är gamal nog..och jag ska ta första tävligen på hemma plan så att man känner igen nästan alla för då lär jag väl inte smitta av min nervositet på Dakira =) Nu är det 4 ggr kvar på kursen, va skoj!

När jag kom hem på lunchen så hade dessa två fyrbenta vännerna öppnat upp dörren till kontoret och öppnat locklet på fodertunnan >:( ajjabajja inte är det buffé idag!! Så då låste jag in till kontoret!

Det har hänt nåt med min lilla ploppa!!
För ca en timme sedan så började hennes vänstra nedre del av ögat att svälla. Efter bara en liten stund så började det högra ögat att svälla + att hon nu kliar sig i ögonen och  nyser! Jag hann tänka en miljon saker vad som kan vara på tok med min älskling! Det första jag tänker på är om det är allergi av något slag.I rena paniken ringer jag min kära mor (glad jag är att hon numera bor i Storuman) och ber att hon kommer.  Hon tittar och hon tror också att det kan vara något med allergi. jag ringer runt på massor med olika vet stationer här i västerbotten men ingen svarar...Jag ringer till telefonveterinär på Agria, det kostar dock 25;- att ringa till dem med det är det värt!!!!!!!!
Jag förklarar hur hon ser ut och vad hon gör. Killen som jag pratade med säger lugnt att detta är nog mest troligt allergi, så avvakta tills i morgon och blir det inte bättre så ringer du till en vet och info om detta.

Avvakta...jag...?!...

Hon andas iaf bra och är inte varm på nosen. Hon är inte svullen på huvudet eller i halsen
Jag känner mig jätte"fjollig" eller vad man nu vill kalla det, så jag lär nog inte få sova många minuter i natt kan jag tänka mig..

Nu får ni lite blandade bilder från oss!

Nattsovplatsen!

Dakiras och Tindras tassar.

Jodå! Vi är så fina :)

Sant? Jajjemänsan

Tog faktiskt bilen i morse, inge bra cykelväder



hade!!!

//J

Kommentarer
Postat av: Eva

Ta det nu lugnt, det låter som en allergisk reaktion på något hon har kommit i kontakt med!! jag har hört om andra hundar som har råkat ut för samma symtom och svullnaden har då gått ner efter några timmar:) Man kan ju som sagt inte passa dem HELA tiden och vad hon har snokat i för buske är ju omöjligt att veta.....Axi har oxå haft en sådan reaktion i vinter som gick tillbaka innom 24 timmar. Vi hörs av igen imorgon!!
Så söta de är tillsammans:)

2008-05-20 @ 23:12:50
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Hera

Förstår att du blev orolig...Vad roligt att Tindra och Dakira kommer så bra överens! Å va kul med tävling :-)...kanske jag kommer hem och är tävlingssekreterare. Det har jag ju faktiskt gått kurs för..he he :-)

2008-05-21 @ 09:57:22
URL: http://hera.blogg.se
Postat av: kennelmamman

Skönt att höra att det gick tillbaka igen!!
Härligt att hon är så duktig på valpkursen!! I höst får ni komma hit och GLÄNSA lite!! Det ser jag framemot!!!!

2008-05-21 @ 17:30:32
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Inger mer bossarna Coxa och Indra

Vad kul med en norrlandsbeauceron till! Jag har en 10-årig beaucerondam + en valp som är snart är 4 månader. Hoppas det ordnar sig med allergireaktionen! Man blir sjuk av oro när det är något med valpisarna!

2008-05-21 @ 22:02:56
URL: http://hem.passagen.se/dabokcoxa/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0