Inlandsylet 2009 avklarat.

Helgen har varit bra med mycket roligheter.

På Lördagen så var vi i Barsele kl 09,00 för uppropet till LK1. Det gick någorlunda bra, blev varmt precis när vi gick in på plan för att tävla. Vi fick ändå 171p och blev uppflyttad till LK2 och vi var 9 ekipage som tävlade.
Söndagen (uppropet kl 09,00) så var det regn regn hela dagen, Dakira brydde sig föga mycket om detta. Hon gick som en klocka så vi fick 189p och en klassvinst, vi var 11 ekipage som tävlade. Jag var rätt så nervös på Söndagen för att jag tyckte att domaren var ganska hård, så då blir man extra glad när man får bra poäng.

Söndagens resultat, 7st 10:or av 9 möjliga!
Platsliggningen - 10p
Tandvisning - 10p
Linförighet - 7 1/2p (hon va lite seg på den dock)
Läggande  - 10p
Inkallning - 10p
Ställande - 10p
Apportering - 9p (hon tvär tvekade)
Hopp över hinder - 10p
Helhetsintryck - 10p



Nu det 13 September ska vi kanske tävla i LK1 igen så vi förhoppningsvis får ett lydnadsdiplom, men vi får se om vi är i form för här ska tränas på LK2 :)
Jag är en riktig stolt matte till Dakira och vi har haft en kanon helg, en riktig hundhelg.

Har varit ute med båten och fiskat å Dakira hon har minsann följt med och det har inte varit några problem. Dock tycker hon att det är lite konstigt när fisken plaskar och har sig i vattnet. Jag fick en fin Öring på ca 2,6kg..en riktig baddare minsann!


Jag har bilder sen i helgen men dom orkar jag inte föra över till datorn just idag, ska försöka hinna det i morgon eller på Torsdag.

Nu ska jag lägga mig i soffan, är sjukt trött.

Hade!!!

//J och Dakira

Kommentarer
Postat av: Eva

GRATTIS igen:) Kanon poäng men linförigheten måste vi ju göra något åt!! Kommer ni ner på kennelträffen?

2009-08-18 @ 21:33:06
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Inger, Indra &Coxa

Grattis! Vilken fin prestation ni gjorde! Bra resultat 2 dagar samma helg! Inte dumt med öringen heller.. Håller tummarna för att min sambo kommer hem med lite öring i morgon då han ska fiska i Lögdeälven.

2009-08-18 @ 21:51:56
Postat av: Madde och Molly

Guud va duktig ni är. :) Nästa år är vi på också. Haha, bra kommentar om vampyren. :) Kunde inte ha sagt det bättre själv.

2009-08-18 @ 22:03:45
URL: http://bumfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0