Kalla Norrland

Har nyss tagit mig en varm och skön dusch för ute är det inte speciellt varmt, nej då. -26C tror jag att det är.
Jag har inte tagit mod till mig ännu till att gå en promenad för det är faktiskt inte roligt när det är så här kallt. Ögonfransarna fryser till klumpar och fastnar i varandra. Dakira hon bryr sig föga mycket, tokhunden.

Modern blev opererad (inget farligt) igår och mår tydligen bra, hon pratar lite knasigt för dom har väl varit och pillat på stämbanden eller nåt. Hon kommer nog hem efter helgen.

Vi skulle på hundträningen igår men när jag kom dit så var det inge folk där förrutom en bil. De tyckte att det var för kallt att träna när det är -19C och iof så kan jag nog hålla med så vi körde hem igen och tog sparken ner till Tvärgatan ist.

I helgen så ska vi ha E och R´s Fox terrier Matilda, det lär bli spännande :) Dakira älskar Matilda men hon är så jäkla våldsam mot hene och jag blir galen. Nog för att Matilda kan säga ifrån men inget biter på Dakira, hon tycker bara att det är såååå kul med en liten råtta som gnabbar. Suck! Men jag är på henne hela tiden så hon lär väl lära sig tillslut tycker jag :)
Men sen så är Dakira ganska hård på det sättet tycker jag så det gäller att försöka dämpa det på ett bra sätt.

Nåja, jag har grävt fram gamla bilder som jag tänkte lägga upp innan jag tar mig i kragen och tar en promenad i iskalla Norrland!

I bilen på väg hem från Hjortkvarn


Hon sov gott på vägen hem


Vad är allt det här vita och kalla?


Liten och söt som socker.


Det går då & sitta på det här iaf.


Liten, liten, liten.


Ser nåt intressant.


Stugan i Norge -08


Stugan i Norge -08


Stugan i Norge -08


Tittar på när alla badar :)




Hade!!!

//J och Dakira



Kommentarer
Postat av: Madde

Vilken skillnad! :) Stora damen nu verkligen. :)tyckte det va fränt att hon hade en avslappnad stil redan i bilen på vägen hem. hehe. :)

Kramar!

2009-02-19 @ 17:36:21
Postat av: Eva

Vad roligt att se bilder av Valp Dakira:) Här hemma frodas de nya små stjärnorna:) Alltid lika roligt att läsa om era bravader jenny!!



Eva

2009-02-19 @ 18:14:13
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Lena

Så fantastiskt härlig hon är, "lilla" Dakira!!! Tänk vad ett år går fort!!! Det är så roligt att läsa er blogg. :) // Lena (Deas xtra matte)

2009-02-20 @ 22:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0