Ett bra lopp

för Ferry och jag skickar ett grattis till han.
Heidi Andersson har massor med gulmedaljer (tror det är 5-7st?!) från VM i armbrytning men får inte alls lika stor respons från sin hemkomun Storuman, fy tycker jag. OS är nåt "alldeles extra" för många men jag tycker att Heidi ska lite respons hon också! Jag tycker att hon gör ett kanonjobb som tränar och står i som fasen för att kunna ta sina medaljer. Missförstå mig inte, jag tycker att Ferry gjorde ett bra lopp som vann (Jag tittade dock inte på loppet utan fick besked dagen efter) men jag gläds minst lika mycket när det är Heidi som tar ett guld.
Hon kämpar för att få denna sport att synas mer, bra tycker jag!

Kortfattat så blir man skitglad och stolt makarna Heidi och Björn!

---------------------------------------------------------------------------
Dakira har fått tillbaka sin päls nu, lite tunn svans bara men annars är hon väldigt fin i pälsen sin. Sin löp har hon inte fått ännu men den kommer, hoppas bara att hon hade planerat i sin almanacka att ha den bortgjord innan påsk.
Det bor en lite djävul i henne med ska ni veta. Idag hade jag skurit upp bacon för att jag skulle göra mat. Gick ut ur köket i en minut eller så och när jag var tillbaka in till köket hör jag nåt konstigt och svoch så hade hon ätit upp ett helt pkt med Bacon. Gott tyckte hon, ajjabajja tyckte jag.  Detta är första gången hon har stulit något när jag har varit hemma, arg som ett bi blev jag. GAH! Hon har en otrolig aptit nu när hon ska in i löpen när som hellst, men sådant tål jag inte.

Annars så tränar vi massor med fjärrdirigering och det är riktigt roligt och hon lär sig snabbt som vanligt. Jag tycker dock att hon förflyttar sig lite för mkt mellan varje moment så det filar vi på.

Nu är jag trött som fasen efter dagens bravader så nu ska jag släcka ner dumburken och ta en dusch.

Hade!!!

//J och BaconDakira

Kommentarer
Postat av: Eva

Hmm Dakira brås tyvärr mycket av sin mamma och ffa mormor som stjäl ALL mat hon kom åt!!! Där kunde det ryka bröd i plastpåse och ja bara det var MAT!!! Mamma Scylla är inte lika raffinerad som Dakiras mormor!!

2010-02-26 @ 09:54:09
URL: http://www.beauceroner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0