Lite grejor..

Det ha hänt lite grejor sedan sist jag skrev...

I lördas för en vecka sedan åkte Robin och hans bror till Umeå, han skulle vara hemma kring 20.00 tiden. 19.30 ringer han och berättar att de har krockat med en älg och den tog på hans sida där han satt men att de levde iaf och att de ville att vi skulle hämta dem i Lycksele lasarett. Jag hatar verkligen att köra bil när det är mörkt men som tur va så körde Roger istället. Ca två mil innan Lycksele så kom vi fram till olycksplatsen och fick se bilen, jag fick nog en smärre chock när jag såg bilen, han har haft änglavakt. Just när vi var på olycksplatsen så ringer de och säger att de måste vara kvar över natten för observation så det var bara att vända hem igen. Robin hade en sprucken läpp som fick sys (utan bedövning!!!), glassplitter på högra halvan av ansiktet, skurna fingrar på vänster hand och fick ligga i röntgen så de var säker på att inget var brutet eller så. Hans bror klarade sig jätte bra utan sår. Han förlorade en bil (som han hann ha i en vecka) men behöll sin bror brukar vi säga :)

På söndagen fick vi hämta hem dom vilket var skönt. Synd bara att vi inte fick med oss älgen hem för att göra lite torrkött, haha :) Skämt o sido så dog älgen på direkten för de knäckte nog ryggen på den så det var bra.


Annars å blev Dakira i löpen i Måndags och hon äter fortfarande som en gris och jag blir så glad över det.
I morse var vi ute och skottade massa snö för långa promenader kan jag inte ta med min fot...jag måste nog ringa läkar´n igen och be om nån slags mjukdelsröntgen eller vad det heter. Så här kan jag ju inte ha det :)

Medans jag skottade så kastade jag ut massa godis som hon fick leta. Förr har hon var för snabb och inte alls använt nosen överhuvudtaget men nu börjar hon lugna ner sig och riktigt lukta och nosa efter godisarna. Duktig hund!

Nu räcker det för idag tror jag :)

Hade!!!

//J och Dakira


Kommentarer
Postat av: annett och Dino

Usch vad läbbigt att få ett sådant samtal ...tur bara det gick bra för dem...ja lite älg hade ju säkert suttit fint ;) Du får nog ta dig till dotorn och kolla upp foten..så det inte blir något tossigt...Dino är inte lika bra på att hitta men han kanske är rastlös..Hasse brukar säga jag hjälper honom så han kanske är lat/ smart ;) Men han hittar en del gott så det är nog lite intresse också. Ha det gott i vintervädret och nu hoppas vi det töar sakta och lugnt så marken hinner med

Kram från oss <3

2010-03-01 @ 20:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0