Snart semester

Midsommar har passerat, Storumandagarna har passerat, Swampsoccer har passerat och jag får semester på Fredag! Som jag har längtat och längtat så jag hoppas veckan går fort som fasen.

Vi har sulat i henne några avmaskningstabletter för hon är i skogen bakom huset och äter massa vidriga saker som hon promt bara SKA äta. Vill ju hellst att hon inte ska få mask, jag ryser av bara tanken.
Hon hade en period då hon tappade ALL päls och såg inte riktigt klok ut men nu är hon finare, det är bara svansen som det saknas lite päls på. Äter som en häst gör hon också (förrutom när det är riktigt varmt ute) och det gör mig glad.  

Jag har en liten människovalp i magen och pga detta så har i inte kunnat träna så mycket som vi skulle vilja pga illamående och foglossningar (tror jag det är..). Jag hade velat tävla i LK 2 och få LP 2 i år men det får bli nästa år, apporteringen har vi ändå inte tränat på och jag tycker den är lite svår eftersom jag hade problem från första början med att hon skulle ta den överhuvudtaget.. 

Jobbar tills på Torsdag och sedan är det semester och på Fredag åker vi till stugan till Norge för sol, bad, massa fiske och avkoppling. Jag måste köpa fästingmedel till Dakira för de små äcklen hittade Jans kusin förra året, det var vissseligen bara en men jag tänker inte riskera att måste plocka bort nåt sånt vidrigt. Usch! Dels så ska det hjälpa mot flygfän också, hoppas det.
Eftersom det inte finns någon teckning eller internet där så skriver jag när jag kommer hem igen, förshoppningsvis med en bild eller två :)

Hade gott!!

//J och Dakira


Kommentarer
Postat av: Eva

ha det nu så himla skönt på semestern och ta det nu LUGNT Jenny! Jasså dakira är en sådan äckelgris:) Tur att det finns avmasknings pilla:)

2010-07-19 @ 03:13:48
URL: http://www.beauceroner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0