Juni 2010

Det har hänt lite grejor sedan sist.
Sommaren är äntligen här, alldeles vid ytterdörren. Vi har klippt gräsmattan för första gången i år och det luktar alltid lika gott, en riktig sommarlukt.

Jag har haft den turen i hela mitt liv att jag har haft två st morfars (en i Jämtland och en här uppe) och båda har lika stor betydelse för mig. Nu är jag mindre lycklig. Den 10/5 gick ena morfar bort efter en en tid med canser och i morgon är det begravning. Jag börjar gråta bara jag tänker på det och när man är på begravning känns det så definitivt och det är som ett avslut, ett dumt avslut som jag inte vill ha.

Jag, Robin och Dakira var ute och körde bil för två veckor sedan och grillade och hade det mysigt (Gubbträskvägen för er som vet) och körde då förbi Juktån där han bodde..Det luktar fortfarande som han och man väntade på att han skulle komma nynnandes eller visslandes.

Tyvärr så vet vi ju alla att det är livets gång men likt förbaskat är det svårt att ta in och acceptera.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag och Dakira tränar inför Lydnadsklass 2 och det går bra. Det som jag hade totalmissat vad att det är platsliggning och medans går gömmer man sig, det måste jag träna. Får se hur mkycket tävlingar det kommer att bli i sommar. MH ska också göras så jag ska se om vi hittar något här uppe i sommar så man slipper köra lång.

Ska försöka lägga in lite bilder.


Sötingen i påskas :)


Och igen


"Det är minsann nån som äter grillad korv därborta"


Stal en pinne som skulle eldas. Stulna pinnar är goast


Tvätta bort lite "pinnboss"




Hade!!!

/J och Dakira



Kommentarer
Postat av: Madde

Jag beklagar sorgen.. :/ Sånt där är så himla jobbigt. Sköt om er! Molly hälsar åt Dakira. :)

2010-06-15 @ 15:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0