Nu ni =)

Nu kommer lite mer info från oss här i (snöiga) Storuman.

Jag kan minsann meddela er att hon har tuggat lite på kablar som hon hittat baki TV:n, hörnet av gästsängen (?!?) har hört att den ska vara väldigt god =)
Men nu till de saker som vi helst hade sluppit att ha hennes bitmärken på.. dosan till boxern, det är nästan bara damm kvar av den sen så tog hon en till dosa. Nu i efterhand kan jag nästan inte hålla mig för skratt men när jag kommer hem och ser detta så hoppar mitt hjärta rakt ut. Givetvis så skäller jag inte på henne för inte kommer hon ihåg att hon har gjort allt detta, min lilla ploppa!

Så nu har vi minsann fixat här hemma. Vi har gjort en "grind" in till TV rummet så hon inte ska tugga av några fler sladdar eller dosor + att vi har fixat till låset ner till källaren, för hon har baske mig lärt sig gå i den trappan.

Idag när jag kom hem på lunch så hade hon knövlat i hop en lång matta som vi har i hallen och pinkat en gång i köket. Och när jag kom hem efter jobbet så hade hon inte gjort nåt alls.. se hon lär sig =) Vi är iaf inte arga på henne, hon är ju vår guldklimp.

Hon blir bättre och bättre på att gå i koppel, så det är skönt. Hon sätter sig ner lite då och då, men bara man drar pyttelite så kommer hon igång igen. Dakira och Tindra har fortfarnade jättekul när de träffas, de ska bara busa så man måste säga till dem ibland att ta det lugnt =)
träffarna med Matilda går också rätt bra..Dakira förstår inte att hon är så mycket större och tyngre än Matilda men hon säger ifrån när hon tycker att "snorungen" är för jobbig. Det värsta är att Dakira hugger emot när Matilda ska tillrättavisa henne så då gäller det att vara snabb som tusiken...men hon lär sig mer och mer =)


Nu ska jag ta myspysa lite med lillploppan =)

Tycker om att sitta lite på höjden


Åh min älskade vän!


Hade!!!

//J

Kommentarer
Postat av: kennelmamman

Söt är iallafall!!

2008-05-15 @ 11:58:07
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Marita

Ja se där nu ser det bättre ut hehehehe

2008-05-15 @ 12:43:40
Postat av: Maria & Pelle , Chanel , Rifi

Hej Dakira med fam.

Redan hos kennel mor uppvisade du ett tekniskt intresse när jag var valpvakt för dig och dina syskon. Ska bli roligt att följa din reaktiva utveckling & potential som du har via din blog.
Mvh
Maria Lundbäck

2008-05-20 @ 10:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0