Länge sen...igen

Har haft fullt upp med tapetsering och hela baletten nu ett tag och är inte riktigt klar, ska bara måla klart taket i hallen och så lite tavlor och sånt krafs.

Vi har nu anmält oss till utställningen i Vännäs så allt är klappat och klart. Det börjar redan pirra sig i magen, men det är ju ett tag kvar så att vi ska nog kunna träna lite på det.

Apropå träning så va vi på hundträningen ikväll. Det gick sådär. Hon är fortfarande loj efter löpen och jag hoppas att hon blir sitt vanliga tokiga jag igen :)
Platsliggningen är det inga problem med alls, vid fot är hon lite slack i, vid inkallningen så är det nästan som att hon vill dubbelkolla att hon verkligen ska komma, ställande under gång blir bara bättre och bättre . Hopp över hinder har dom ju banne mig gjort om dom rackarna så det måste jag lära om oss på. Nu är det ju även apportering där dom ska hålla den i 3 sek så det måste vi också träna (ahh, måste köpa en sådan) på för det har ju inte vari i lydnadsklass 1 förr. Ja jises, tur att IL skrev ut alla moment åt mig så att jag fick veta ändringarna samt det nya. :)

Ikväll så bad jag Ante (han har en goldenkille som han tränar med) att han skulle känna igenom Dakira så att hon lär sig att okända människor tar på henne. Det tyckte hon var riktigt mysigt att det var någon som peta och kände på henne. Sicken guldklimp hon är :)

Solsken har vi haft här i Storuman idag så snön på tomten har näst intill borta nu så att det är blött överallt istället. Dakira tycker inte riktigt om att det är så blött, hon går som en kalv :)

Hoppas på solsken i morgon med och att det blir en kanon valborg för alla där ute. Ska försöka att inte dröja lika länge tills jag skriver nästa gång.

Orka, Dakira och någon pointer


Dakira och Molly


En del av folket :)


Dakira


Vittra, Ante, Aero, Dakira och Molly


Bilderna är väl ganska lika varandra men det var bara dessa jag har att bjuda på idag.

Hade!!!

//J och Dakira

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja hon låg ju faktiskt kvar större delen av tiden iaf min lilla skrutta. :)

2009-04-30 @ 11:32:42
URL: http://bumfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0