År 2009

ska bli det bästa året har jag bestämt. Nyår blev hos modern med kalkon och massa gotta. Dakira reagerade bara på den första raketen och sedan brydde hos sig inte, men det är klart för jag hade ju massa gotta och va rolig:)

I går blev hon 11 månader så endast en månad kvar tills hon är ett år. Tjopp så blev hon stor, vart tog den lilla Dakira vägen?! Dock tycker jag att det är jätte skönt att hon kommer upp till den roliga åldern då man kan börja göra saker med henne. Nu under jul å hela kittet så har vi fari ut med sparken varje dag och hon ÄLSKAR det. Hon blir superglad när jag tar fram dragselen. Det bästa är att när vi är ute och sparkar så ska hon vara först och det bådar gott till skidåkningen. (Och vindelälvsdraget för där är ju en hel del hundar. :)) Detta med att hon ska vara först resulterar att jag får sparka som en idiot för att hon inte ska dra så mycket, hon har dock börjat få dra lite mer men inte allt för mycket.

Var ute idag på Uman och gick och en sak som irriterar mig är att folk tro att dom inte behöver plocka upp bajset om de har små hunder. Men jag som har en stor (eller vad man nu vill kalla det) ska minsann plocka upp det. Och det är väl klart att jag gör det, dock inte i skogen. Jaja, hursom så var det jättemysigt idag trots att det är ca -20 ute, tog lite bilder som kommer..

På mellandagarna så va jag och tittade på skidutrustningen samt skidkläder på Utrustad här i Storuman. Skidbyxor har jag beställt så de är påväg. Så i slutet på veckan så ska de ha kommit så jag kan be han att valla skidorna sen ska jag ut å åka. Äntligen! Nu är det bara alla vallor, vallajärn + allt annat tillbehör. Det ska bli skitkul, jag ska bli Björn Ferry no 2 ;) Fast utan skytte.

I morgon så ska jobbet vara med i P4 i direktsändning, har då bestämt att jag inte ska vara med för jag har sån utomordentligt tjusig whiskyröst :) Det blir spännande, måste lyssna på det på datorn när jag kommer hem. Jobbar till kl 12,00 och det blir skönt.


O detta blev ett lååångt inlägg, jag har iof inte skrivit på ett tag så för att kompensera så kommer ett längre nu:)

Ska lägga in lite bilder nu.

Hon är inte lätt å ta kort på :)


Detta kort skulle ha blivit super hon tittade mot kameran:)


Bästingen


Gamla båthamn


Va bara tvungen å ta med detta kort. Hon ser inte klok ut :D


Uman


Tokryck har hon här


Kall men mysig promenad


Lite fot också


Ner mot Uman


"Kom då..."


Så, det var detta för denna gång:)

Ska försöka göra ett inlägg nån gång om 2008. Men tills dess...

Hade!!!

//J och Dakira

Kommentarer
Postat av: Marita

Men jag vill ju höra skön sång alá J...Å varför jobbar du bara till 12...hmhm

2009-01-04 @ 19:11:11
URL: http://elens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0