Först tö sen snö?!

Igår var det världens töväder och idag var det massor med snö. Blir inte klok på detta väder.

I Söndags så var jag hos modern och vi tog skidorna och hundarna och får ut på Uman. När vi väl va ute på Uman så tog vi det försiktigt men jag såg på Dakira att hon ville verkligen springa riktigt fort :) När jag hade fått i rytmen så kunde jag åka lite fortare och hon drog (missförstå mig inte, hon drog inte nå mycket!!) jättefint för det gick så väldigt lätt och hon verkligen sken upp som en sol. Längtar till hon är röntgad så vi får köra på lite mer, det tycker nog Dakira också.
Nu försöker jag lära henne att det är OK att dra när man har sele på sig men INTE när man har koppel och det går väl..sådär men skam den som ger sig :)

Annars så var jag och åkte skidor igår och det gick faktiskt väldigt bra, det var dock lite halkigt men det var ändå godkänt. Idag blir det vila för min del för nu är jag öm, inte träningsverk, bara öm.

Träningen med Dakira går bättre än bra, hon förstår allt jag vill och gör allt jag ber om. Hennes hormoner spökar nu för hon skäller och morrar hon så fort en fågel fiser, men det tillhör för att bli äldre.

Här kommer lite gamla kort på Dakira.

Maj 2008


Sitter och spanar på grannhunden Ymer


Sitter i Julias lilla stol


I sommras någon gång


"systrarna" Tindra och Dakira


I skogen bakom huset


Nej nu är det slut för idag.

Hade!!!

//J och Dakira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0