Hagel..

A ni läste rätt, det Haglade idag 2 ggr till och med. Helt otroligt, det är ju inte ens September.

Idag så blev det fisk å pären på matsedeln, faktiskt rikitig gott när man gör fisken som jag gjorde. Man gör så här:

Fiskfilée
Creme fraiche (med smak, jag hade bla vitlök.)
Gul lök
Pären
Salt
Peppar


                                                                                                                                 Ca 200 C i 20-25 minuter i ugnen.
Ta fiskfiléen och lägg den i aliminiumfolie som du smörat. (jag bruka använda flytande smör)
Salta och peppra den.
Ta sedan creme fraichen och "kleta" den över hela fisken och strö sedan löken över.
Gör nu detta till ett paket med den folie som fisken ligger i.
Kok sedan pären (potatis) till.

Du kan öven göra en lite röra till detta:

Blanda Creme fraiche (naturell) och rom, klart.

Detta måste ni testa om ni tycker om fisk det är mumma! =)
 
Säg gärna till om ni provar och vad ni tyckte om det, skulle vara kul att höra =)

Ne, nu ska jag jobba vidare här hemma, tänkte bara info er alla om att det haglade idag.

Men först så ska ni får en bild på våra nu pären som vi tog upp idag inför middagen.
image68


Hade!!

//J






Kommentarer
Postat av: Madde

Men gud så gott det lät! *Dregel* :)

2007-08-30 @ 20:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0