December

Och nu är det julpyntat.
Jag har tänkt på en sak, jag tycker att det är skitsnygg när det är stilrent...men när det gället julen så är det så mysigt om man har lite tomtar här och var, det blir som mer ombonat på nå vis. Men självklart är ju smaken som baken :)

I helgen så hade jag planerat att baka en massa, men inte hann (eller orkade) jag ju göra allt som jag ville. Som tur är så är det ju nån helg innan det är julafton i alla fall :)

En summering av helgen kommer är här:

Fredag: Börja pynta lite på kvällen, sen var det ju IDOL också. Jag är väl inte Amandas största fan men jag tycker att hennes bästa framträdande hon har gjort är Hallelujah. Tycker även att juryn va riktigt elak som gav Andreas låten conga så att blev  tvungen att röra på sig och att han tappade bort sig i texten (håller med modern om detta). Och Marie var ju jätte duktigt, hon gjorde Maneater väldans intressant (inte det bästa jag har hört men huvudsaken va ju att det skulle gå hem iaf)

Lördag: Sov kanske till 9 (vad skönt). Dola på lite, baka pepparkakshus (inte färdiga sidor eller mallar, bara på fri hand) och det tog lång tid och det var kämpigt men det luktar så gott! Till middag gjorde jag revbenskalbi ve nå pären (potatis) å sallad.

Söndag:  Så där mitt på dagen så va Robin ute å snöröjde medans jag for och hämtade Julia i Skarven så hon fick hitta på nå kul. Så vi for ut på skyltsöndan och tog en fika, köpte tunnbrö av kollegan E, Julia hon fick ta en julklapp åt sig och Kevin. Lillplutten Kevin har varit jätte dålig i magen, inte magsjuka men nåt annat virus. Stackarn fick inte ens behålla vattnet, men som tur är så är han på bättrings vägen.

Ikväll så va jag och Julia nere hos Filur och grejsa på, Tindra fick ju givetvis också följa med. Annars så tror jag att det är träning ikväll, om dom inte håller på att fixa gympahallen ännu.

Nu på Fredag så ska jag å min andra hälft ner till Umeå och sova på hotell tills på Lördag, för då ska vi springa lite på affärer som tex Jula, Rusta osv, det blir nog bra att få göra nåt annat.

Jo, Eva www.beauceroner.se har hämtat hem en pojkvän åt Scylla, han kallas för Rude så nu är det pirr i magen och jätte spännande!! Jag håller alla tummar för dig Eva, hoppas verkligen att det går vägen :)

Ne nu ska jag kolla med morbror om det är träning ikväll, annars är det ju Cesar Millan ikväll på tv:)

Framväggen till huset inne på gräddning:)


Tjopp så var det färdig. Vint och snett, haha


Men nu luktar det iaf jul här hemma:)

Nu ska jag sluta för idag!!

Hade!!!

//J
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Meen se gulligt litet hus! :)Min pyntning går sakta men säkert.. ;)

2007-12-03 @ 20:01:08
URL: http://bumfan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0