Julbord

Va på Julbord nu i Tisdags igen, fast med mitt jobb denna gång =)
Nu visste man vad man skulle välja denna gång =)

E jobbar nu och det känns så kul att hon har tillbaka fastän det bara är under en kort period. Vi sitteroch spelar julmusik hela dagarna:o) www.julradio.se lyssnar vi på. (hoppas att länken funkar, för jag har ju alltid den oturen att den aldrig gör det)

Igår var jag ute på lunch med två jobbarkompisar igår, Maddee va ju självklart åxå med =) Vi va på Nyfiket och käkade, åt en nachotallrik  mumma!

Va å handlade julklapp åt Julia å Kevin, så kul att köpa åt dom!! 
När jag kom hem så blev det full rulle...ahhh måste  städa grejja och dola på!

Här uppe Big Lake är det nästan sommarvärme och halkigt som attan. Att cykla går väl lite så där, cykla man fort kansek man inte hinner halka =)

Annars så är det 43 dagar kvar innan min efterlängtade resa!! Härligt!!

Här är lite Thailändska ord som jag ska "plugga" in så jag prata med dem =)

Hej - Sawatdee khrab

Hur mår du? - Sabai dee mai

Jag mår bra - Sabai dee

Vad heter du? - Khun chue aria?

Jag heter - Phom chue

Trevligt att träffa dig - Chen gun

Hur mycket kostar det ? - Thao rai?

Det är lite för dyrt - Paeng pai

Kan jag få det billigare? - Lot noi dai mai?

Inga problem - mai ben dai

Ha det bra - Do lae dtua eng duay na

Lycka till! - Chok dee!

Vi ses! - Lao jer gun!


Ne nu måste jag rusa iväg!

Lao jer gun!

//J

Paradise?! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0