04,00

I Torsdags så åkte jag å mamma till Umeå och hämtade Julias ponny Filur.
Så vi klev upp kl 4:a på torsdas morgonen och började bila ner till Umeå. När vi väl var nere på Umåker så hade hästkillarna (Dom som körde upp honom till Umeå) redan lastad av honom från lastbilen och så POFF så va han inne i vår transport. Men... vi som hade tänkt promenera lite med honom så att han fick röra på sig. Men det visar ju iof på att dom är serviceinriktad, så det var ju skönt.

Happ, nu har vi hästen i transporten, AHH måste in på Granngården och köpa lite hästgrejor!!!
Och givetvis när vi skulle in dit så körde vi fel.. (de va mitt fel..jag peke fel)Stressigt blev det nu! In och rundade Statoil och sedan till Granngården. Parkerade ekipaget, Filur får vila kroppen nu när vi är inne.
Efter att handlingen blev klar gick vi ut till honom, hämta vatten och nåt att äta till honom. Vattnet leker han bara med, en riktig filur är han :-) äpplet ville han inte ha, bara höet som han hade.

Ca kl 16,00 va vi framme i Stensele. Börja lasta av honom, gick gudomligt bra!!
Gick en sväng med honom på gården så att han fick se lite hur de såg ut och titta lite på andra hästar. Bar in alla grejor i stallet och in med honom och visa han boxen. Gav han lite äpple och morot så han får i sig lite fruktsocker.


Skönt, nu är allt klart och modern körde hem mig, trött som få men det var det värt.

Info om Filur:  (det som jag minns)

* 6 årig Dartmoorponny
* 124 hög (om jag inte minns fel)
*Svartbrun
*Vallack


Oj, de blev ett konstigt inlägg.. men det får va :-)
Jag kan skriva mer om honom sedan om ni vill. Det var allt som jag minns för tillfället.

Här är en bild på honom och mamma när vi hälsade på honom för första gången! Snygg va?!
image106


Ska ner till stallet idag så då ska jag ta kort på  honom så ni får se! :-)

Hade!!

//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0