080421

Måndag igen, men snart är det helg! Man måste vara positiv ;)

Helgen var härligt skön. Stålande sol och blå himmel var det på Lördagen, la mig på ett renskinn på en tjänn och somnade i värmen...ahhh va härligt! Söndagen var mindre härlig, molning och det kom nått snöil. Har nu kört ner skoter hit till Storuman så det blir att tvätta den nu, samma med bilen för den är skitig som få :)

Vilda Tilda har sin 1:a löpen nu och hon vet inte riktigt hur hon ska hantera det, mycket hormoner som hon inte vet vad hon ska göra av med. Hon är ganska dominant och det blir värre nu när hon som sagt har sin 1:a löpen. Men visar man bara att man är ledaren så lugnar hon ner sig. Hon drar nåt så kopiöst i kopplet också, men det ska jag nog lära henne att inte göra. Hatar när det dras i kopplet! En prommenix ska vara lugn och harmonisk, tycker då jag iaf :)

Björnarna har då vakna nu, se här.
Är totalt livrädd för dem, man vet ju aldrig vart de ligger och lurar på en. HURVAS!
En kollega brukar gå en runda men sin Ozzy (vi kallar den för Sorselerundan) och den är igentligen en perfekt runda förutom att man får kalla kårar när man går den. Nog för att de är nog minst lika rädda för oss som vi är för dem, men ändå! De där lurviga pälsbollarna är ju jätte hungriga nu. Jaja men som vi sa idag att om man blir oppitti så är det nog ödet, tragiskt nog men det är dock inget som jag eftersträvar att bli. :)

Ne nu ska jag gå och borsta gaddarna (är mästare på att glömma bort det, fy skäms på mig!) och kolla om jag hittar nåt roligt som visas i dumburken. Går inte att lägga in någon bild, så jag gör det i morgon ist.


Hade!!!

//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0