Dakira 6 månader!

Grattis till Dakira. Tiden har gått jättefort och vi har hunnit med ganska mycket tycker jag. Jag är väldigt impad på henne när det gäller att lyssna...när vi träffar Molly så säger jag bara först "försiktigt" och hon är hur lugn som helst. Det är klart att hon försöker att få igång henne men i allmänhet så är hon så lugn. Så stolt är jag! =)

Lill Kirisen väger nu ca 26-27 kg, höjden har jag inte mätat nu på ett tag så det ska jag ta och göra. Bytt foder har jag också gjort. Dakira blev less på Eukanuba så nu har jag ettt nytt =) Så jag hoppas att det är ett bra foder, ska prova sedan och byta tillbaka till det gamla fodret igen.

Snart är det valpträff och jag längtar redan. Så när jag kommer tillbaka till jobbet måste jag ta en eller två dagar ledigt för det är ju en bra bit att köra =)

Idag var det lite bökigt att gå på promenad tyckte Dakira. Hon lyssnade inte lika bra som hon brukar och va lite tjorvig, men det tillhör ju åldern =) Men kan ju inte vara lydig hela tiden ju, haha

I morgon kommer modern hem och det känns skönt att hon äntligen ska komma hem  =) Dakira lär bli glad över att få träffa Tindra igen. Björne och Tudor (Norska skogkatter) lär också bli glad över att hon kommer hem =)

Så här liten va hon när vi hämtade hem henne =)


Och nu är så här tjusig!


Hade!!!

//J och Dakira

Kommentarer
Postat av: Eva

GRATTIS Dakira!!! Funkar din mail Jenny?? har skickat ett nytt igår. Du får göra som jag, jag har 3 olika mailadresser.....Hade spray.se men den strulade ALLTID!!! har fortf kvar den men använder den sällan!! Vi ses om 1 månad!!



Uppfödaren

2008-08-03 @ 23:12:30
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Marita

Grattis från Ozzy som har köpt en present som är på väg. Fruktansvärt tråkigt att Ni ej kan vara med på kursen.... Men jag förstår ju att du vill träffa dina syskon//Kram från Ozzy !!

2008-08-04 @ 07:40:04
URL: http://elens.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men i veckan...nä, d gå ju inte:/ Men vi ska väl fortfarande ta en helg som planerat hoppas jag o alla andra! Funderar på Naturbruksdagarna, men vet int när d ä du ska bort...?

2008-08-04 @ 09:08:21
URL: http://kronbergskan.blogg.se/
Postat av: Marita

Kollade i posten idag men inget paket men jag hoppas den är på väg inom några dagar //Kram Ozzy

2008-08-04 @ 12:33:41
URL: http://elens.blogg.se/
Postat av: Madde och Molly

Grattis från oss! :D

2008-08-04 @ 18:05:04
Postat av: D`aran & Wenche

Hei Dakira og Jenny!

Gratulerer!

Ja, nå har vi blitt 6 mnd. - så fort tiden går!

Husker du at vi to klatret og hang i gardinene til Eva på Silogården`s?

Jeg har nå blitt en stor Beaucerongutt og jeg har gjort så mye spennende i sommer! Jeg har gått lange fjellturer(elsker dem), badet, lekt, øvd mye på spor og fått nye venner. Sommerferien er dessverre snart slutt og jeg reiser hjem til Oslo neste helg. Der har Wenche meldt meg på et sporkurs med en kjent hundeinstruktør som trener spor med politi og forsvarets hunder.



Håper vi treffes igjen på valpetreffet på Silogården`s i September!



D`aran & Wenche

2008-08-04 @ 23:38:23
Postat av: Sandra

Den 30 aug är det NB-dagen, så den helgen vore ju perfekt! Ska höra me Emma o Nina nu när ja far ner igen om dom kan då. Hoppas d ä en bra helg för du me!? Va kul d vore!!:) Va kul du kom o ha nere i Hjortkvarn. Träffa alla syskon till Dakira lär ju va hur kul som helst! Kram

2008-08-05 @ 06:35:24
URL: http://kronbergskan.blogg.se/
Postat av: Sandra

2008-08-07 @ 07:06:12
Postat av: Anonym

Perfa! Då tycker ja vi boka den helgen! Ska säga d till resten o hoppas att alla kan då:) Då kan d ju va en idé o ringa till E-K ett tag innan, så poppis som hon ä. Om int annat få vi höra om hon ska till Naturbruksdagen, så få vi kanske ta en fika me hon där lr så:) I´ll be in touch! Besos

2008-08-07 @ 07:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0