Valuta för pengarna!

Happ då var den sista dagen på hundkursen med Kia slut, tråkigt men sant. Och jag har fått valuta för pengarna, hon är kanon!!
Det var två lärorika dagar och jag blev bara mer och mer inspererad på att tävla. Det kommer att gå en sökkurs (tror jag att det var, annars var det spår men jag tror att det var sök) i Vilhelmina i Augusti någon gång med en kvinna som heter Cicci. Hon har tävlat i elitsök och är tydligen otroligt duktig. Detta är med Vilhelminas brukshundsklubb så det blir inte så dyrt.. ca 5-600:- tror jag att det var.

Sedan den 30/8 och 31/8 så har  Kia tagit upp Eva Bodfäldt som då ska ha kurs, denna kostar 3500;- som jag gärna skulle vilja gå på med det får vi se vid ett senare tillfälle.

Har provat på söket idag med, det går bra och hon hittar föremålen men hon fick lite tokryck medans vi gick. Då gick jag bara fram två-tre steg och så fortsatte hon. Jag tror att hon var lite trött i huvet efter dessa två dagar men jag får se iaf att hon kan ju faktiskt spåra!


Hon har nu tappat fler tänder, igår tappade hon en uppe och idag så tappade hon samma tand på andra sidan och som motsvarande där nere är redan borta. Jag har lyckats få tag i en enda tand för att spara för jag kan ju säga att det inte är lätt att få tag i en lös tand, inte försöka få lös den heller fast den inte sitter nå mycket. Men jag är glad för den lilla tand jag har lyckats få tag i =)

Väger bra gör hon också trots att hon äter dåligt nu, men det vet vi ju vad det beror på..jo tandlossningen. Måste kolla hur hög hon är nu för jag har inte kollat det på kanske två veckor eller nåt sånt, spännande värre!

I morgon ska jag jobba...fy huvvaligen så tråkigt, jag skulle kunna hålla på med hundträning hela dagarna. Men snart är det ju trots allt helg igen =)

Ne nu kommer lite bilder, tog dock inte så många bilder idag för det började ju REGNA!!! Men då fick vi hyra ridhuset i Stensele så där blev det nått litet kort taget =)

Dakira i ridhuset.


M med Ozzy, lite mörk bild men ville att dom skulle vara med ändå=)


En dela av gruppen, vi var 8 st totalt.


Dakiras gris Nasse


"Den är sååååå kul"


"Min, bara min" =)


"Måste kolla vad Kevin gör på mattes rygg" =)


Hade!!!

//J och en trött Dakira =)

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Ja, trodde inte heller att det fanns så många. Men nu när jag har haft bloggen i ca 1år har jag hittat flera stycken! Det är lite kul faktiskt! Vad söt Dakira är! Vad är det för ras?

2008-07-01 @ 20:48:10
URL: http://rallysally.webblogg.se/
Postat av: Eva

Vad roligt att du är nöjd med kursen!! Det var nog uppletande ni gjorde om det var föremål hon skulle hitta i skogen:) I Söket är det människor i skogen som hon ska hitta! Inte lätt att hålla redan på allt Jenny!! Super kul att du har verkligen insett hur roligt det är att träna hund!! Ha det:)

2008-07-01 @ 22:01:59
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Sally

Ja, precis! Åh, det är så mysigt att ha en valp. Längtar nästan tillbaka till Sallys valptid! Fast det är ändå skönt när hon har vuxit till sig lite och blivit mer mogen. Men jag tror aldrig att hon bli "vuxen", haha, hon är alldeles för valpig i sättet fortfarande trots att hon är 4 år nu. :P Ha en bra dag!

2008-07-02 @ 09:47:12
URL: http://rallysally.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0