Kurs och Spår

Hej alla!

Helgen var jätteskoj och jag träffade så mycke folk, kända som okända. (Tur med vädret hade vi också) Mådde dock lite sämre på Söndagen än vad jag gjorde på Lördagen  men det var det värt ;o)

Hela dagen har vi varit på kurs och det var spännande och lärorikt och jag bara suger i mig allt hon säger =) Det mesta hon pratade om idag kan vi men det tåls att upprepas ändå tycker jag.
Det är roligt när folk blir impad äver att hon är så lugn, men då ska de veta att jag jobbar med henne hela tiden också..inget är gratis vet ni =)

Hon skötte sig jättesnyggt idag, lydnaden har blivit bättre så jag är överlycklig!! Hon sätter sig fint vid sidan och om det blir lite tokigt så bättrar vi till det på en gång. Hon springer inte före mig när vi går fot, ibland så blir hon lite ivrig och tjopp så är hon före mig men med en karamell så är hon bredvid mig igen (hon har ögonkontakt med mig hela tiden).
Tror att hon kommer att bli en kanon bra tävlingshund i lydnad och dyl, det är bara jag som måste fila lite på min nervositet och det där med att jag hatar att förlora =)

Gick ett spår med henne och det gick bra det med, hon hittade båda leksakerna så det är great. Och på Torsdag ska vi gå ett nytt spår... ja, detta är mitt liv!


Ska fota lite i morgon så ni får se så fin och duktig hon är!

Hade!!!

//J och Dakira


Kommentarer
Postat av: Sandra

Kul att d går bra för er! Man lär sej nåt nytt varje dag:) Kram

2008-06-30 @ 21:58:19
Postat av: Uppfödaren

Vad roligt att du var nöjd och att lilla prinsessan sköter sig:) Ska bli jätte roligt att se er i höst, ser verkligen fram emot det!! Då ska vi träna så det ryker!!

2008-06-30 @ 23:35:11
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Annapanna

Hallå brudar! Måste ju kolla vad ni har för er! Vi måste nog ta en träningskväll framöver när det blir lite svalare...Pudlarna lider i värmen...skratt! Pratat med Kia och hon skall ha en ny kurs i höst med lilla hemhjälpen, då måste ni ju hänga på! Ska försöka få med Marita å Ozzy med...



Anna Tudor å Chili

2008-07-28 @ 17:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0