Äntligen!!

Idag så har jag äntligen fått tag i en Veterinär och fått Dakira vaccinerad. Förra veckan ringde jag runt hela tiden, även nu både Måndag och Tisdag...men idag så for jag och en vän till vet. stationen och så sprang jag bara ner och hämtade Dakira. Skönt, nu slipper jag ha ont i magen över detta. Nice =)

Dakira har skött sig mycket bättre idag här hemma. Hon har visserligen kissat inne när jag var på jobbet, men det lär ju försvinna. Hon tjuvligger i soffan har jag märkt, jag har kännt på soffan när jag har kommit hem och den är varm..ajjabajja, vi har nämligen skinn soffor. Men hon är så duktig för hon gör då minsann inga märken vilken vi och våran plånbok är. Hon har även tuggat ner en blomma som jag har på golvet (jo jag vet att det är ett dumt ställe, men hon har aldrig rört den förrut)

Ikväll så har jag och Dakira varit ute och krattat och ibland så sätter hon dövörat till när jag kallar på henne. Jag har börjat ta fram kamptrasan och berömma henne på det viset också...så förhoppningsvis så ska hon tycka att jag är roligare än grannens kompost =)

Vi var även och hälsade på våra kära grannar M och T för att äta tårta och kakor och så gott det var! Tack så mycket :)
De har ju två katter, Tussan och Gustav. Gustav tyckte att Dakira var en mycket hämsk typ (men Dakira var duktig och bara låg och sov) så tillslut så gick han och la sig på databordet, bakom en blomma..så söt han är =)

Nu har jag en irriterat R här för att han har fått fel saker till bilen. Detta är inget ovanligt på denna affär här i storuman...tyvärr.
Så nu ska jag sluta knappa på tangentern och ta med Dakira ut för en kissning.

Dakira med K som bakgrund =D



Hade!!!
//J &D

Kommentarer
Postat av: D`aran og Wenche

Hei Dakira og Jenny!
Så søt Dakira er!!-(har jo hilst på henne to ganger før)-Hun blir veldig fin! Ser også en likhet men tror nok Daran blir større og lik sin pappa. Han er en snill og rolig gutt men har også sine busetider hvor jeg kan bli kjempesint men det går like fort over når han hopper opp på fanget mitt å vil kose. Men bestemte grenser må han ha! Han elsker å gå på tur og er veldig nysgjerrig. En smart liten gutt!
Han og rasen Beauceron er en sjeldenhet her i Norge og han får mye oppmerksomhet.
Hyggelig at dere fant frem til vår hjemmeside! Håper dere titter innom av og til da jeg jevnlig vil legge ut bilder av Daran her. Jeg vil også gjerne følge med på Dakira.
Kanskje vi kan holde litt kontakt og treffes på et av valpetreffene til Eva på Silogården`s? Får ikke vært med på det første i mai men til høsten vil jeg gjerne. Daran lekte jo så fint med Dakira og sikkert en stor opplevelse for han å treffe sine kullsøsken igjen.
Ha en fortsatt fin vår!

Klem
fra
Daran og Wenche

2008-05-13 @ 20:02:50
URL: http://daran.briva.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0