Korsning mellan ko och hund?

Ibland så funderar jag allvarligt på om jag har köpt mig en ko istället för en Beauceron:) Jag har aldrig i mitt liv mött en hund som äter så mycket gräs som Dakira gör. Ja, jag vet att dom äter gräs..men dock aldrig så här mycket.

Helgen blev lugn och skön. Fredan så blev vi bjudna på middag på Barkvägen hons modern, Tacopaj blev det! Mums!
Lördagen var vi hos Erika och grillade och hade trevligt. Dakira var ute, inne och innne i bilen och hon skötte sig utmärkt :)
Söndagen var det ju MORSdag och då blev vi bjuda på middag på Barkvägen igen :)
Kära mor fick en blombukett och en kram på hennes dag.
Var och hälsade på R´s mor också så Dakira och Matilda fick leka lite. Matilda är som en raket men Dakira börjar få upp farten och blir snabbare och snabbare för varje dag.

Igår var jag och Dakira ute i skogen bakom vårt hus och hade lite godis sök och hon är så duktig. Tränade lite kontakt sökade utan koppel och hon gick så fint vid min V sida :) Liggandet har blivit bättre, jag måste fortfarande visa vad hon ska göra och det försöker jag ta bort.

Ikväll är det valpkurs igen i Barsele så vi får se vad vi får hitta på denna gång.

Bilder kommer ikväll, tog finfina bilder på pluttan igår.

Hade!!!

//J

P.S Modern har hämtat Dakira nu på lunch och hon meddelade att Dakira har minsann satt på spisen! AHH inte bra! Så nu måste vi fixa nåt barnlås eller så...D.S


Kommentarer
Postat av: Eva

Jodå, kossan var säkert med någonstans när beauceronen "gjordes"!! Mina äter oxå gräs som KOSSOR.......och de ÄLSKAR det!! SUCK!

Hmm inte bra med spisen!! Måste hon vara i köket alls?? Hur går det "andra" projektet?? som Robin skulle fixa...det är en MYCKAT bra ide för lilla fröken, fräken!!

Eva

2008-05-26 @ 18:55:52
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: annelie

haha!! jag har tänkt det mer än en gång, att våra hundar har förstått det hela helt fel. det är kor som äter gräs, inte hundar :P men det är något med det som gör att de liksom inte kan låta bli att tugga i sig lite grönt när vi är ute :)

2008-06-17 @ 13:02:19
URL: http://annelufs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0