Myshelg och fulla fåglar?..

När man går in i skogen bakom oss så kvittrar fåglarna så man tappar tålamodet till slut.. har dom också vårkänslor eller är de bara aspackad av alla jästa rönnbär? Hur som haver blir jag tokig när de skriker som mest.

Helgen var vi i Lumnien och tog det lugnt. Natten mot Lördagen så var vi måttligt road av Molly som inte bara kom en gång utan tre gånger till vårt sovrum och ville leka (nej inte mysa utan leka) med Dakira. Det ville dock inte jag, och inte Dakira heller :-) När jag tröttsamt tittade ut så var det vitt, inte mycket men vitt var det.  AH, ut å fota  (HA, jag har hittat åt kameran, det låg i en påse full med öl :-) ) för man blir ju extas när vintern närmar sig. Lill Kirisen tyckte att det var rätt så kul men snö, gott också.

Vi målade panel, städade båthus och hade det skönt på lördagen. Stekte mat på murikan och till blev det poptatissallad och beasås, götta!

Natten mot Söndag:      Vaknade minst 7 ggr denna natt. 4-5 ggr pga att Molly ville busa med Dakira (varken jag eller Dakira tyckte de va en briljant idé) Men man kan ju bara inte bli arg på Molly för hon är ju söt som en isbjörnsunge.  Kring 01,30 vaknade vi alla av att det var säkert 35C varmt inne i stugan och svetten rann. Vi skrek i kano till Tobban att ta ut den fortast möjligt.

Söndagen blev lugn för det spöregnade hela dagen. Det är frukansvärt skönt att vara där för det är bara att öppna dörren och låta hundarna springa ut. Dakira är så duktig för hon far ingenstans alls.  När jag kom hem så var det två påsar bullar från Edwin, han kommer att bli bullmästare när han blir stor.  :-) Dukti kille så han får dagens tummen upp!!


Hon lyssnar lite bättre nu än tidigare i veckan.
Längtar tills hon inte är i löpen längre, för nu vill jag bara träna, träna och träna.

Nu vill jag bara sova, svova, och åter sova! Är dödens trött.

Ploppa på altanen i sommras


Hajen? ;-)


Snö i Lumnien


Myren (även kallad Myr´n) :-)


Stigen ner till vattnet


Båthuse


"Jepp, jag kommer Matte"


Se ni snön


Lill fisen!


En blöt molly ville absolut ligga hos mig och vem kan motstå? :-)


Dragkamp med massor med läte :-)


Att Dakira kan kura ihop sig lika stor som en falukorv ring är ett mysterium!


Spådamen Molly?:-)


Den första tiden vi hade Dakira...sååå liten




Jag hörde att det vankades butterkaka här..?!

Hade!!!

//J och Dakira

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja hon är en liten pain in the butt Molly Polly ibland. :) men söt som socker. :) Jag måste få bränna av lite bilder från eran dator nån dag. Du fotar ju så mkt roligare. :)

2008-10-07 @ 11:45:42
URL: http://bumfan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men om du svarar på smset, så kan du få veta snart. Mkt snart. Typ imorrn. Sego! Hehe:p

2008-10-07 @ 20:08:15
URL: http://kronbergskan.blogg.se/
Postat av: Ida

Fåglarna måst ju oxo få ha fest ibland.. :P

2008-10-09 @ 22:46:51
URL: http://bluemist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0