Ett nytt försök med bilderna

Ja, nu ska jag försöka igen med bilderna, hoppas det går lättare den här gången!

Idag när jag slutade så väntade min raring till vän S på att jag skulle komma hem :) Vi skulle just ta en promenad så dök lillebror D och hans kompis upp så promenaden blev framflyttad till ca 17,30 tin. Men det var ändå rätt trevligt för jag har inte träffat han sen innan jul. Det är konstigt för jag tycker att alla som är yngre än jag blir älde så fort men jag, jag står stilla på samma åldern hela tin :)

Promenaden gick ganska bra förrutom att hon drar i kopplet som en gris, blir galen. Men nu var ju Rexa med också (S hund) och det är ju så att Dakira ska ju bara vara först och hon försöker med alla medel men jag hade med mig godis.. aha! :)

Igår var jag och IL på hundträningen i Barsele och det var ett tag sedan vi var där så nu skulle hon ju lukta in alla lukter och inte aaaalls lyssna på mig, nej nej! Men jag började träna på byavägen och då blev hon lite mer uppmärksam. Efter att vi hade tränat och varit inne en stund så gick vi på en promenad och då var hon lika tokig igen, drar , sliter och lyssnar inte alls. Det gick bra när hon hade lugnat ner sig i allafall.


I morgon ja, då är det Fredag och som jag har längtat. Det känns som om jag hade någon slags plan för vad jag skulle ha gjort men det har jag glömt bort så det var nog inte så viktigt som jag säkert trodde innan jag glömde bort det (invecklat?!)

NU till bilderna!

Hår, hår och hår efter dusch.


En blöt Dakira


"Va säg du?"


Fina (snart hårlösa?!) Dakira


A´la Beauceronstil


Ska göra en inkallning.


"Dakira hit" och hon kommer som ett pjut i luften :)


Gott med kvist


I bilen. Hon tycker att vi ska fara hem någon gång:)


Hade!!!

//J och Dakira

Kommentarer
Postat av: Hera

Gud vad mycket hår! Jag som tycker chooken lossar...men det är ju ingenting. Han har också duschat ikväll...för ibland luktar han så djäv**skt mycket hund...å det har han gjort några dagar nu. Han tycker inte det är kul men han står där tålmodigt och snällt, precis som om han inte fattat att om han bara gick så skulle vi inte ha en chans att hålla emot! :)

/Hera

2009-01-29 @ 21:55:29
URL: http://hera.blogg.se/
Postat av: Madde

Hellloooo Jenny Penny! Ja som du såg vart det igen prommis idag heller. Ligger hemma med fötterna i vädret och feber. Det suger!

Meen, jag hör av mig när den gått över så kan vi hitt på nå me vovvarna kanske?:) På tal om hår så släpper Molly päls nu också. Det är som en enda stor pälshög här hemma. Måste fram med borsten och duschen. :)

2009-01-30 @ 11:15:57
URL: http://bumfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0