ojoj

Kom hem igår från släktträff i Ånn (Åre) och i morgon bär det iväg till stugan i Norge. Måste fara tidigt för att hinnas med att handlas och med färjan.

Släktträffen då! Det var riktigt trevlig, alla kunde tyvärr inte vara med men trots detta ås var det otroligt mycket folk. Jises va mycket släkt man har som man aldrig träffar vilket är synd. Mycket hundar var det också där, Dakira fick inte träffa alla för att jag tycker att det är onödigt eftersom hon inte kommer att träffa dom någonsin mer.
Det var dvärgpinschrar, gordon setter, jämthundar, mammas flat, min Dakira :) Väldigt varm var och en driljon men sviar´n och bräms så hundarna kunde inte vara ute så mycket men det gick bra i alla fall.

Innan det bar av till Ånn så följde J och IL med till Kramfors för att de skulle kolla på en bil (som de köpte) sen så rullade vi till Gullvik badplats där hundarna och vi badade, jätte härligt var det men dock den varmaste sand jag någonsin känt i Sverigt. Senfor vi in till Övik med lite shopping och god (framför allt dyr) mat.

En natt fick vi i Hammarstrand Hotell och sååå mysigt var det, fick träffa morfar en sväng på Fredagen. Senare på dagen badade vi i östersund på storsjöbadet tror jag det heter.


Dakira då? Hon blev stucket av några getingar idag, ett stick på nosen och nåt på bakbenen men ingen fara.. hon mår bara bra, en liten bula på nosen bara men den bryr hon sig inte om alls. Hon äter lite dåligt men jag tror att det har att göra med att det är så varm ute nu. Jag hade tänkt tävla nu den 15 Juli men då är jag borta i Norge så jag får ta tävlingen i September i stället för nu är vi sugna på att bli uppflyttad till 2:an..hoppas bara att det är mindre varmt då för då går hon som bäst min plutta!

Nu måste jag verkligen packa klart. Jag har bilder men dom lägger jag in när jag har mer tid.

Hade!!!

//J och Dakira

(Hörs om ca 2 veckor igen)

Kommentarer
Postat av: Eva

Ha nu så så bra i Norge!! Dakira är då en tuff brutta!! När Silo var stucken av en geting ( hände 3 ggr i hans liv ) så blev han väldigt nere och efter det så flytte han så fort han HÖRDE en geting/ fluga mm han ville då inte bli stucken en gång till!!! Han såg för rolig ut!!



Ha det nu så gott!! Pussa den tuffa från oss!!

2009-07-07 @ 15:02:55
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: britt

men hallå!inte träffa andra hundar för dom ska aldrig träffas igen???hör hur det låter

2009-07-07 @ 20:23:55
Postat av: Eva

jag tycker det låter väldigt klokt...

2009-07-07 @ 20:57:59
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Marita

Det låter helt ok tycker jag. Det é väl upp till var å en att bestämma. Kram Jenny å blöt puss till Dakira

2009-07-14 @ 14:25:36
URL: http://elens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0