Sommar 2009

Då var man hemma igen och jobbet är igång. Suck var tiden går fort, ett år kvar tills nästa semester men sånt är livet.

Har nu varit i Norge i just över en och enhalv vecka. Har det soligt, varmt och skönt. Fått en Sej på 8 kg så jag tog rekordet (nåja, på den ynka tid vi var där iaf).
Har försökt att  köra lite Trail men inte lyckats så bra för jag har nog Sveriges sämsta balans men den blir väl bättre så småning om.

Dakira hon har kanske 3 hårstrån kvar på kroppen, hon ser inte klok ut :) Hon har blivit så biten att hon kliat och kliat därav inget hår på kroppen.

Dakira har fått sig en liten bäbis vid namn Torac, jag tror att han är vid 11 veckor snart? Hon vill ju gärna busa men vet inte riktigt hur bara. Men dom kommer att bli bra vänner, hon får bossa lite med han när han är i slyngel åldern och det kommer hon nog att göra också skulle jag trop :)

Jag hade igentligen inte tänk kommentera kommentaren som jag fick i förra inlägget men jag kan helt enkelt inte låta bli. Jag blir glad över att alla inte tänker likadant...
Jag vill inte att min hund ska träffa hundar som hon inte kommer att träffa igen PGA:

* Den andra hunden kan ha noskvalster utan att ägaren har lagt märket till detta och POFF så har Dakira det, inte så kul!
* Det kan vara en elak hund. De flesta säger att hunden är snäll men i många procent av fallen så är inte hunden det. Och eftersom Dakira är en ganska stor hund så vill jag helt enkelt inte att hon ska bli hundelak för om hon blir påhoppad så kan det tyvärr bli så.
* Eftersom jag äger Dakira så vet jag hur hon fungerar och kan reagera om hundar är för på, hon blir helt enkelt sur. Hon är en väldigt snäll men bestämt tjej.
* Och så tycker jag att det är onödigt. Varför ska hon träffa hundar som hon ALDRIG kommer att träffa igen? Jag låter då inte henne träffa alla hundar när vi är ute på promenad för det är ju samma sak.
Att hon ska kunna vara omkring andra hundar i kopplet är självklart.

Jaja jag lägger då ingen energi på detta utan jag ser bara framåt och jag är säker på vad jag vill med min hund.


Nu kommer lite bilder.

Torac


Lille Torac igen


Dakira undrar vad den lille skiten gör:)


Jag lägger in fler bilder sen.

Hade!!!

//J och Dakira




 

Kommentarer
Postat av: annett (Dinos matte)

Kunde inte sagt det bättre själv ...go girl go ;)

2009-07-22 @ 21:17:00
Postat av: Eva

Instämmer ti Tänk om alla tänkte som du Jenny!!!ll 200%:)

2009-07-22 @ 21:28:01
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Eva

Hmm så tokigt det inlägget blev då!! Instämmer till 200%, Tänk om ALLA tänkte som du!! Skulle det vara:)

2009-07-22 @ 21:29:21
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Sandra

Vilka fina kort d blev på min baby! Ha så kul i helgen nu! Puss o kram hela dan

2009-07-23 @ 11:21:05
URL: http://kronbergskan.blogg.se/
Postat av: Marita

Hej gummsan !!!! håller på dig...En sånn liten goding du hade bild....kram....

2009-07-27 @ 16:53:39
URL: http://elens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0